Izsludināta pietekšanās trešajai LLMC Vasaras skolai

Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs izsludina pieteikšanos trešajai Vasaras skolai Ruckas mākslas un rezidenču centrā Cēsīs, kas norisināsies no 11.-16. jūnijam. Tajā aicināti piedalīties mākslinieki, mākslas kritiķi, kuratori, mākslas un citu jomu teorētiķi un kultūras projektu vadītāji.
Pieteikšanās līdz 16. maijam.

2016. gada Vasaras skola pievēršas maldīšanās nozīmei domāšanā un mākslā. Starp apskatāmajiem tematiem būs lēnums kā apzināta stratēģija kino un laikmetīgās mākslas praksēs; absurds un nonsenss literārās un vizuālās mākslas praksēs; muļķošanās kā stratēģija – kā pretošanās un kritika; kā atbrīvošanās no iemācītiem redzēšanas un pieredzēšanas veidiem.

Konstatējot, ka vairumā Eiropas valodu vārdam „kļūda” ar nozīmi “maldīšanās” (latīņu errorem: maldīšanās, klaiņošana, līkumošana, šaubas un nedrošība) ir daudz senāka vēsture nekā jēdzienam „kļūda” ar nozīmi “neveiksme, neizdošanās”, LLMC Vasaras skola, pārska maldīšanās atšķirīgās nozīmes radošajos procesos un cer sniegt savu pienesumu kļūdīšanās labās reputācijas atjaunošanai. LLMC Vasaras skola pievērsīsies tādiem jautājumiem kā: Kāda ir kļūdīšanās un maldīšanās loma jaunu zināšanu un pieredžu gūšanā? Kā kļūdas izgaismo sistēmas un struktūras, uz kurām paļaujamies? Vai maldīšanās un nejaušības var kļūst par apzinātu praksi?

Lekcijas un darbnīcas vadīs mākslinieki, kuratori un teorētiķi – viņu vidū mākslinieks, kritiķis un rakstnieks Travis Jeppesen (ASV/ UK), māksliniece Laura Prikule (LV), kurators un mākslas kritiķis Paul Clinton (UK), mākslinieks un kurators Kaspars Groševs (LV), kurators un rakstnieks Valentinas Klimašauskas (LT), kino teorētiķe Elīna Reitere (DE/LV), kino teorētiķe Rosa Barotsi (GR), publicists Haralds Matulis (LV) un mākslas kritiķis un semiotiķis Indrek Grigor (EE).

LLMC Vasaras skola piedāvā alternatīvu ierastajiem izglītības procesiem, izvēršot  tēmas, kas ir ārpus akadēmiskās izglītības interešu loka, piedāvājot dalībniekiem kļūt par aktīviem procesa dalībniekiem, ne tikai pasīviem klausītājiem. Vasaras skola ir starpdisciplināra un teorētiski-praktiska, šī gada tēmai pievēršoties caur tekstu lasīšanu, pārlasīšanu un apspriešanu, rakstīšanas meistarklasēm vai vizuālu piezīmju un domāšanas darbnīcām.

Vasaras skolas programma notiks angļu valodā. Dalība LLMC Vasaras skolā ir bez maksas, taču dalībniekiem jāsedz uzturēšanās izmaksas  100 eiro apmērā (iekļautas naktsmājas un trīs ēdienreizes dienā).

Pieteikšanās:

Vasaras skolai var pieteikties dalībnieki atsūtot angļu valodā:

  1. Aizpildītu pieteikuma anketu, kas atrodama šeit
  2. CV
  3. Motivācijas vēstuli
  4. Papildus iespējams pievienot savu radošo darbu portfolio, publikācijas utml.

Pieteikšanās termiņš: 16. maijs, norādītos dokumentus sūtot uz adresi: lccasummerschool@gmail.com

Latvijas Laikmetīgās mākslas centra Vasaras skola tiek organizēta LLMC izglītības programmas ietvaros. Šīs programmas pamatā ir aktuālu laikmetīgās mākslas norišu iepazīšana lekciju, sarunu, darbnīcu un citu diskursīvu notikumu formātā, ar mērķi stiprināt neformālās izglītības, kritiskās domāšanas un diskusijas attīstību Latvijas mākslas vidē. Viena no redzamākajām programmas aktivitātēm ir mākslas lasīšanas darbnīcu cikla „LLMC Vakarskola”, kas pievēršas laikmetīgās mākslas jautājumiem caur nozīmīgu teorētiķu tekstu lasīšanas pieredzi.

"LLMC Vasaras skola" ir daļa no sadarbības projekta "This is Tomorrow. Back to Basics: Forms and Actions in the Future". Projektu atbalsta Eiropas Komisijas programma "Radošā Eiropa", LR Kultūras ministrija, Valsts Kultūrkapitāla fonds, Cēsu novada pašvaldība.

 

Vairāk par Vasaras skolas lektoriem:

Michael Ramscar countsconcepts, metaphors, analogies, language learning and processing, and all manner of mental representations among his interests. He studies philosophy, computer science, and finished a PhD in Artificial Intelligence and Cognitive Science. We invited him to talk about the importance of being wrong.

We invited Rosa Bartosi and Elīna Reitere to collaborate ongivingus food for thought regarding slowness and film, and ways of watching. Rosa Barotsi is a film theoretician, her recent work looks at the notions of failure and misuse in contemporary art cinema both as tools for radical politics and as endemic characteristics of ‘debt capitalism’. Elīna Reitereis also a film theoretician, recently finished her PhD on narrative in Slow Cinema, has also worked as the director of the Riga Film Museum and writes about film.

Travis Jeppesen is an artist working in the medium of language. His books include novels such as Victims, Wolf at the Door and The Suiciders, poetry, amongst them Dicklung & Others, Poems I Wrote While Watching TV, and art criticism, such as Disorientations: Art on the Margins of the “Contemporary”. We invited him so that we could explore his method: an object-oriented writing a metaphysical form of art writing that attempts to channel the inner lives of objects.

Kaspars Groševs is an artist and,as an artist, he works with sound, text, video, paint, other artists, he is co-founder and curator of gallery 427 in Riga.We invited him to sharehis ways of dealing with uncertainty.

Valentinas Klimašauskasis a curator and writer, interested in the robotics of belles-lettres. Among other things, he hosts collective reading performances and other performative acts that often deal with reading and texts. We invited him to get acquainted.

Paul Clinton is a writer and is assistant editor of Frieze. He has taught on art, stupidity and queer theory at Goldsmiths College and recently curated (together with Anna Gritz) exhibition 'duh? Art & Stupidity' at Focal Point Gallery (Southend-on-Sea, UK). We invited him to talk about unpacking the political and representational issues coming from artists and critics who work with stupidity.

Haralds Matulis has many faces – having studied philosophy and social anthropology he works as a publicist, critic, translator,  and has been active in shaping cultural policies in Latvia. We invited him to talk about Daniil Kharms and his writings.

Laura Prikule is an arist interested in ideas, their formation or growth, as well as processes of interaction which link contrasting areas of culture. She works with plants, people, objects, colours, texts and sound. We invited her because she is interested in structures, and structures are full of errors.

Indrek Grigor is an art critic, curator and semiotician, he is an explosive device when it comes to art criticism. We invited him to hear more about the power of unwritten texts and his findings in typology of art criticism.

Edd Schouten is an artist and choreographer. His choreographies are often centred around structured scores with the intention of engaging both the performer and the viewer in a spatial engagement. We invited him because erring means moving.

Styrmir Örn Guðmundsson is an artist, storyteller, performer,maker of objects and illustrator who has a love for the absurd, by which he means less an obsessive passion for the ridiculous, nonsensical or the odd, than a tender and caring attitude: he looks after the absurd, he helps it develop, he gives it a place alongside everything else, where it can be your most disturbing neighbour and your best friend. 

 

Projektu finansiāli atbalsta Valsts Kultūrkapitāla fonds, Cēsu novada pašvaldība, Eiropas Savienības programma „Creative Europe” un Kultūras Ministrija.

Dalies ar rakstu:

Atpakaļ uz visām aktualitātēm